mooie balireis.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu mooie balireis.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu

mooie balireis..

Door: Honore

Blijf op de hoogte en volg Honore

19 Juli 2007 | Indonesië, Bali

Even een korte update.. Dus sinds 4 juli ben ik samen met mijn broer Robin onderweg.. Ik moet zeggen dat ik ook erg enthusiast was toen hij op het vliegveld aankwam.. super om samen te reizen..

Eerst enkele dagen rustig bijpraten in een goed hotel en in de buurt hiervan in Legian (boven Kuta). In Legian zijn we onder andere gaan fietsen door de omringende dorpen, door prachtige rijstvelden op stijle heuvels. De bevolking begroette ons allemaal enthusiast, ook omdat we op de fiets zaten. Erg leuke reacties van de prachtige inheemse bevolking, prachtige omgeving, naar een tempel in het water waar we met plaatselijke schonen op de foto moesten.. Deze mooie dames hebben ons ook een beetje rondgeleid, wilden ons gezelschap houden. Altijd gezellig. Hartverwarmende vriendelijkheid iig..

Verder dr lekker op het strand gelegen, met wat mensen praten, keer een dansje maken en drankje doen af en toe, en heerlijk indonesisch eten tot ons nemen.

Daarna wat gewicht achter gelaten en lichtbepakt naar Denpasar, de grootste stad van Bali gegaan. Daar was een goed cultureel festival bezig, waar we zo wat de enige toeristen uit het westen waren, allemaal Indonesiers voor de rest en toch bomvol. Culturele voorstellingen omtrent dans (barong en keris dans, legong dance, mask dans), muziek (gamelan orkesten, legong ook en gamelan competitie.. Geweldig), kunst, en vele andere dingen. Ook voedsel kunnen proeven van verschillende gedeelten van bali en indonesie.. Was erg cool en lekker. Savond even in een karaoke bar aan Robin laten horen dat ik indonesische nummers kon zingen.. Ook samen more than words gedaan natuurlijk ;) Erg gezellige avond.

Volgende dag door naar Ubud, een stadje midden in een kunstenaarsgebied. Enorm veel silvercarving, stonecarving, batik, olie en andere schilderkunst, houten en kleien beeldjes, en zo gaat het maar door.. Ook merkt-shirst te koop natuurlijk. Tis hier vanuit de historie een cultureel-artikstiek dorpje, maar nu toch wel erg ook op touristen gericht.. Heeft toch een goeie vibe.. We hebben een tour naar de zwarte stranden van het noorden gedaan, mooie koninklijke tempels en botanische tuinen bezocht, met mooie watervallen, etc.. en een beetje gechilt. Daarna deden we een vulkanentour, spectaculaire meren en vulkanen met gave omringende dorpen. We lieten ons afzetten bij de bodem van de grootste vulkaan, 3.400 meter hoog, die we beklommen hebben. 3 uur omhoog klimmen, 2 uur sochtends zonder slaap beginnen (lukte niet echt om 8 uur te slapen). Daarna naar een goed duik- en snorkelstrand geweest, was echt superrelaxt.. Zwart strand, maar ons hutje stond er ram naast, dus op een lux zonnebed in de schaduw of zon liggen.. Ook hebben we een dagje met de boot bij een Japans wrak gesnorkeld.. en ik kreeg gratis een duikset aangeboden omdat de visibility zo slecht was.. dus nog een lange duik bij het japanse oorlogsschip gemaakt.. Later werd het zicht beter en heeft ook Robin het wrak met alle aangegroeide koraal en tropische vissen goed kunnen aanschouwen.. Was erg cool.

De dag erop ben ik gaan duiken, 2 duiken bij een mega amerikaans oorlogsschip dat gebombardeerd was in de 2de wereldoorlog.. 160 meter lang, 40 meter breed. Natuurlijk niet meer in originele staat, maar erg gaaf binnen en rond het schip al het koraal en vissen te bewonderen. Zelfs weer een blue spotted stingray gezien.. Ook leuk niet vanaf een boot maar meteen vanaf de kant te gaan duiken.

Verder gewoon veel relaxed, arakje erbij, vroeg naar bed en in het hotel elk ontbijt gehaald (dus vroeg op gestaan). Iedereen probeerde ons de hele tijd transport, tours en kettinkjes en zout (door kinderen die schoolboeken willen kopen of een potlood), en massages aan te smeren, maar dat gebeurde erg relaxt, was niet lastig..

Na 4 dagen daar weer terug in Legian.. Ik nog 3 nachtjes, robin nog 5. Daar mn lekker gechilled, nog goeie partynachten gehad. Helaas had broerlief een keer de pech een van de nachten camera (met alle fotos...) en de pinpas te verliezen, maar een pechdag moest ook nog afgestreept worden.. Bij deze.. Genoeg aandacht gekregen van de plaatselijke bevolking, en nog mijn zomerkleren voor de komende jaren gekocht.. En de 22ste ging ik via singapore terug.. alles op rolletjes gegaan, bagage was eigenlijk licht.. en menne Maat Roel heeft me opgehaald en naar Posterholt gebracht, superaardig.. In Nederland behoorlijke schok van weer terug zijn, weer dingen moeten.. Maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen..

Veel liefs

Honore

PS: We waren op de hoogte van de waarschuwing door de austalische autoriteiten dat op elk moment een terrosistenaanslag kan gebeuren in Bali en we hebben een beetje ons best gedaan een beetje de massale toeristengebieden te ontwijken, iig het aantal keren dat we daar zijn. In indonesie zijn ze niet blij met de waarschuwingen, en geloven ze het niet echt.. toch is er verhoogde beveiliging te zien, dus alles kwam goed, iig toen wij er waren.

• 19 Juli 2007 - 09:15

Roel:

dus dan eindigt de reis straks met een grote knal.

• 19 Juli 2007 - 12:35

Paul:

Nou Honoré en Robin ik zou zeggen geniet nog van jullie laatste dagen in het paradijs.

groeten,
    Paul

• 19 Juli 2007 - 17:43

René:

Gezellig, schreurske komt weer in ons land !

• 20 Juli 2007 - 08:38

Monique:

Geniet samen met je broer nog van je laatst dagen en nachtjes en dan ben je alweer terug....

We gaan elkaar vast zien.

Kus Mo

• 20 Juli 2007 - 19:45

Marita:

Bedankt voor al je schrijfsels, Honoré.
    Groeten aan Robin en hopelijk tot (weer eens een keertje) ziens.

Marita

• 24 Juli 2007 - 18:28

Roel:

wanneer kom je precies terug?

• 29 Juli 2007 - 11:38

Claudje:

Hey Schreurs-brothers,

Bedankt voor jullie kaartje!! Errug leuk.
    Tja als jullie weer back in town zijn komen jullie maar eens snel kijken naar onze nieuwe aanwinst......

Dikke kus,
    Claudje