goodbye again...Snif - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu goodbye again...Snif - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu

goodbye again...Snif

Door: Honore

Blijf op de hoogte en volg Honore

01 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo dan,

Vandaag aangekomen in Bangkok, dat heet dat ik gister mijn afscheidsfeest in Chiang Rai had. Erg droevig.. Het was echt geweldig om bij hen te zijn.. Heb het helemaal naar mijn zin gehad.. Gistermorgen nog een leuke toeristische activiteit: met 1 kind achterop op de motor naar zijn Akha hill tribe gegaan. Zijn ouders wonen daar in een huis, samen met hun kinderen (5, alleen het kind in ons fonds niet meer) en hun kinderen. Is traditie in Akha cultuur, de vrouw en kinderen trekken in bij de ouders van de vader. In totaal 22 mensen inclusief handen vol kinderen. En ze schreeuwen allemaal. Een erg leuke dag met de kinderen gehad, vader en de moeder waren de hele dag op het land. Moeder 3 keer heen en weer gelopen, leeg heen, met ik weet niet hoeveel kilos op de rug of hoofd terug van de bergen. En zodra terug meteen de groenten schoonmaken, wat voor de kinderen zorgen, toch nog even nog eens weg gaan om mais te plukken omdat ik er was enz enz. Ook dat is traditie. Machtig mooie dag gehad. Ook nog even het maximum uit de motor gehaald na het kind gedropt te hebben, prima dag.

Toen met de kids gaan gourmetten in een restaurant. Wat anders dan bij ons (onder een ring met water voor noodles en worst, in het midden een bakplaat (rond)). en ze hebben zich goed vol gegeten. Veel vlees (krijgen ze niet zo veel in het huis), glasnoodles, fruit, ijs, 2 bakken gelly toetje en dan weer aan het vlees. Erg cool om te zien. Daarna nog thuis een spel gedaan, ik afscheidsspeech (onwijs moreel), van iedereen een in Thai geschreven brief gekregen (heb ik al door de receptie in bangkok laten vertalen) met alleen de woorden en zinsdelen "Jo" en "I love you" and "I miss you" in het engels. Erg gaaf natuurlijk. Toen ondanks oververmoeidheid toch nog een drankje gedaan met sue (de directeur van het fonds), stiekem toch 3 geworden. Goed gepraat over de kinderen.

Om 4 te bed, om 6.15 zou de wekker gaan omdat ik om 7 naar het vliegveld moest. En wellicht is ie ook gegaan, maar dat weet ik niet. Feit is dat de superaardige transsexuele nachtreceptioniste me om 7.40 wakker riep (heb ik nog een goeie fooi gegeven voor al haar zorgzaamheid in de 3 weken dat ik daar was). In 10 minuten stond ik als een paniekerige zombie buiten (de vorige nacht ook maar 1.5 uur geslapen). Tas in jeep gegooid, de eigenaar scheurde in 10 minuten naar het vliegveld, ragde door de beveiliging die de totale paniek zagen en volledig meewerkte. Zo ook de incheckbalie die net gesloten had, moest even tekenen dat zij niet verantwoordelijk zijn als ik mijn baggage nooit meer terug zie, maar ze hoefden mijn paspoort niet te zien. Toen ze me zagen aanrennen vroegen ze al "are you honore schreurs"? kon niet veel meer doen dan knikken. Kon natuurlijk meteen instappen, geslapen tot bangkok, vaag op een stoel zitten wachten op de baggage en die kwam ook nog aan (als allerlaatste). Dus niets aan de hand. Andermaal superveel geluk gehad..

2 dagen bangkok nu, ga nu voor een massage en dan te bed. Ijskoud in de a/c kamer. Mooi, kan ik mijn slaapzak weer eens gebruiken. Volgende bericht: Bali of Nederland
:) en :(

  • 03 Juli 2007 - 21:44

    Ralph:

    Hon, ongelofelijk hoe snel die tijd gaat... Jij ziet de hele wereld, helpt al die kids, en wij.. wij doen ons dagelijkse kunstje op het werk.
    Geniet maximaal van de laatste fase van je trip!
    R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2007

Slot

19 Juli 2007

mooie balireis..

01 Juli 2007

goodbye again...Snif

27 Juni 2007

website indonesie

21 Juni 2007

mijn leven hiero
Honore

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 28770

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: