Nieuw Zeeland, deel 2 (slot) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, deel 2 (slot) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, deel 2 (slot)

Door: Honore

Blijf op de hoogte en volg Honore

12 April 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi hoi vanuit hong kong,

Hier zijn geen internetcafes jammer genoeg, maar wel mag je als je een koffie besteld gratis internetten.. en ik zit na sluitingstijd van een bank in een koffietent van een bankgebouw, dus heb de tijd ook nog.. Dus daar gaan we..

Vanuit Taupa (mijn oude bericht nog wat aangevuld) nog in Rotorura 3 uur mogen stoppen. ik wilde eigenlijk wild water sledgen.. van rapids nummer 5 (tot watervallen van 2 meter toe) lekker in je eentje op een slee, die je dus goed vast moet houden.. toch voelde ik me wat te lui.. had dus eigenlijk helemaal geen zin in extreme sports.. of iets anders spectaculairs.. wilde eigenlijk met name chillen... Wilde in de vele natuurlijke warmwaterbronnen met fosfor en zwavelgeur (mmmm, wat heerlijk) gaan relaxen met uitzicht op de zee, maar zelfs dat niet gedaan.. wel weer (net zoals 10 jaar geleden) met bewondering naar de kokende en rokende plassen gekeken. onwijs facinerend... Verder een mooie stad om even op een bankje te zitten.

Toen heb ik me bij Thames uit de bus laten zetten, niet om de hot water beach (strand waarin je een kuil kunt graven en dan komt het heet water al naar boven, wachten tot een golf erover heen komt (anders te warm) en badderen geblazen) of catedral cove (een rots die op een catedraal lijkt met prachtige stranden erom heen) te gaan, maar me door een andere bus naar een dorpje met 1000 inwoners laten transporteren. Daar in een relaxt hostel gezeten, waar je gewoon mountainbikes mocht lenen om de mooie omgeving te bekijken, maar je ook gewoon afgezonderd in een hangmat kunt liggen lezen of dagdromen. Dit laatste nog relatief weinig gedaan> met een groep duitssprakigen (duitsers en zwitsers) wat rondgefietst, gepicknickt (chips natuurlijk) aan een strand, gebarbequed met 3 kratten pils en 6 flessen wijn voor ons 6en, en verder nog diepe gesprekken gevoerd met de nederlandse (50 jarige moeder die door NZ en australie liftte) en een duitse. Was iig chill....

Daarna auckland, prachtige paasmis bijgewoond, lekkere grote mossels (daar in overvloed) in een curriesausje en een spinazie-kaassausje gegeten met een leffe, en de actieve sporters in een van de prachtige parken snoeihard gadegeslagen. En besloten dat ik mijn familie (nicht van moeders) op ging zoeken, waar ik 10 jaar geleden ook een week gebleven was.. had spijt dat ik al een 2daagse trip naar de bay of islands geboekt had die ik niet meer kon cancellen, dus helaas maar 1 dag bij die lieve vrouw die me erg aan moeders doet denken (ja ZOOO lief is ze..) kunnen blijven.

Maar had niet echt spijt dat ik naar de bay of islands ben geweest.. Prachtige stranden, leuk stadje en gedurende de 3 uur durende cruise veel dramatisch uitziende rotsformaties die eilanden vormden in de oceaan met veel bewondering aanschouwd, en genoten van de 5 dolfijnen die naast de boot in het klare water zwemden. Had er zelf erg graag mee gezwommen, maar dat was een andere tour, en dat kon ik niet meer combineren....

Met de familie van mams savonds meteen feest.. ze wonen in een soort bejaardencomplex (waar iedereen gewoon een eenvloers huis heeft, toch ruimte genoeg) die ook een feestgebouw hebben waar ze elke vrijdag naar toe gaan, iedereen wat eten meebrengt en een gezellige avond hebben... en nu was het extra speciaal: iemand werd 90. Een echte koningin met engels accent en kroontje op dr hoofd.. Een van de vrouwen zei tegen me "ik zal maar niet naast je zitten, bang dat ik me niet zal gedragen" om later terug te komen met de woorden "ik zit in huis 24". En ze zag er niet slecht uit voor een 65+er... ;) Erg grappig, en goeie sfeer.. toen een paartje wegging om Dancing with the stars (dus....) echt niet te missen kwamen ze me halen: de flink grote man was weer op de grond gevallen.. heb geholpen hem op te rapen en hem in een rolstoel naar huis gebracht (ze wilden de 40 meter met de auto rijden...). Dus toch nog behulpzaam geweest... Al met al super met Mien (mams nicht) te praten, ook over de tijd dat mams nog 17 was. Zij en haar man waren nog superfit, en ik ga met ze emailen (hadden ze zich ook geleerd)...

Om de busreis nog filosofische ideen uitgewisseld met het Maori meisje (natieve bevolking NZ) dat naast me zat, erg gezellig en op het vliegveld de 12 dollar die ik overhad opgeschoten, gereden en gevochten in een speelhal... En toen in een bomvol vliegtuig naast een erg dikke dame (kreeg mijn tafel niet meer in de leuning omdat haar vet erover hing en zij sliep....) 2 films gekozen, computerspelletjes gedaan en natuurlijk ook wat geslapen... Nu in het indrukwekkende hong kong, meteen vandaag al uitgenodigd door een filipijnse moeder en haar 2 dochters de stad te gaan bekijken. Maar daarover later meer..

Toedeloe.

Honore

  • 13 April 2007 - 10:16

    Roel:

    OK NZ is van mijn verlanglijst. Zoveel is duidelijk. Honkong! Ik ben erg benieuwd. Vertel zeker waar je zit.

  • 13 April 2007 - 11:13

    Roel:

    In een bankgebouw na sluitingstijd? Dan heb je toch juist geen tijd?

  • 14 April 2007 - 08:02

    Honore:

    Nou,is wel het mooiste westerse land wat ik ooit heb gezien met de aardigste mensen die allemaal een voorbeeld zijn van hoe het moet en kan. Prima leefplaats. Dus wat mij betreft heb je dan heel europa en america net vanje verlanglijst geschrapt.. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2007

Slot

19 Juli 2007

mooie balireis..

01 Juli 2007

goodbye again...Snif

27 Juni 2007

website indonesie

21 Juni 2007

mijn leven hiero
Honore

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 28858

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: