Eerste week NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu Eerste week NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Honore Schreurs - WaarBenJij.nu

Eerste week NZ

Door: Honore

Blijf op de hoogte en volg Honore

02 April 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag schattebilletjes,

Eerste week in de westerse wereld zit er op.. Weer helemaal aan gewend.. Stuk minder interessant qua cultuur etc, dus kan me met gerust hart overgeven aan de mooie natuur die nieuw zeeland te bieden heeft..

Ben 3 dagen in Wellington gebleven, daar de mooie botanische tuinen met uitzicht op wellington bekeken, de aardbeving bescherming van het parlementsgebouw bekeken, het te papa museum dat precies liet zien waarom hier zoveel aardbevingen, gloeiend hete watervallen, bubbelende moddermassas, enorm veel spa's en nog steeds actieve vulkanen en geisers zijn (omdat nieuw zeeland precies tussen de continentschijven ligts, dus al het vuur van middle earth hier tussen de schijven naar boven komt) en nog meer cultuur.. Ook op een lord of the rings tour geweest, de bomen en paden gezien waar de scenes opgenomen werden (scene werd eerst getoond en weliswaar ik herkende de bomen.. Dus fotos van bomen genomen.. prachtig... Right...

Toen naar de art deco architectuur stad Napier gegaan: was helemaal verwoest door een aardbeving en in art decor stijl opgebouwd.. In taupo Mount Doom beklommen in de mooiste daghike van nieuw zeeland: een landschap vol vulkanen, kraters, geisers, groene meren en gaaf dat je gewoon een bergpas aan het oversteken was (tongariro crossing). Met een aardige Duitse hoedenmaakster (ja ze bestaan, die aardige duitsers..) samengelopen, dus het was nog gezellig ook nog. Morgen weer verder naar mooie gebieden.. tot later dusssss.

kus

• 02 April 2007 - 10:11

Henk:

Mooi verslag; je stemming druipt van het papier af!!

• 02 April 2007 - 10:12

Dirk:

Ben je nog bij de inboorlingen geweest?

• 02 April 2007 - 10:12

Klaas:

Is er genoeg te n..ken?

• 02 April 2007 - 10:13

Willem:

Zijn er zwartepaters aanwezig?

• 02 April 2007 - 10:13

Jan-Jaap:

Wordt er ook gegolft of hockey gespeeld?

• 02 April 2007 - 10:14

Diederik-Jan:

Helemaal kei-gaaf zo'n verslag!

• 02 April 2007 - 10:15

Bertus:

Ajax is op 3 punten na kampioen van NL!! Ik dacht dat je dat wel wilde weten.

• 02 April 2007 - 10:16

Neef Herbert:

Ik denk nog dagelijks aan je; is dat gek?

• 03 April 2007 - 17:39

M!:

Liefie.... beetje sjaga omdat PSV toch aan het verliezen is?
    XXX

• 04 April 2007 - 01:46

Honore:

Gaaf man, nog nooit zoveel reacties gehad.. worden de verslagen toch door veel mensen gelezen.
    Henk, bedankt!!
    Dirk: de maoris?? tuurlijk, even op een hangi geweest.
    lieve klaas, ja hoor
    willempie: niet zoveel, maar voldoende
    Jan/Jaap: hier is cricket en rugby de baas, samen met jeu de boulen
    Diederik-jan: goed van je te horen, hoe ist?
    Herbertje: ik hou ook van jou
    M: komt hopelijk weer goed...

dankje wel jullie lieverds

• 04 April 2007 - 19:21

Roel:

Ach,misschien kom je daar Schmiegel nog wel tegen, zie tenminste nog een interessant persoon. En voor je het weet ben je het verre westen weer uit en zit je in het verre oosten. ik ben blij dat je het tenminste mooi vindt.

• 04 April 2007 - 21:39

Roel:

• 05 April 2007 - 18:53

Kasper:

Goed bezig, Schreurske! Dat wordt een verdomd volle rugzak met ervaringen.